9 rugsėjo, 2020
Mokyklos įsivertinimo tikslas yra kurti mokyklą kaip nuolat besimokančią organizaciją, kurios nariai kartu aptaria savo veiklos kokybę, susitaria dėl jos tobulinimo krypčių bei būdų ir siekia juos įgyvendinti.
Mokyklos įsivertinimo procese yra svarbu ne tiek pats vertinimas, kiek mokymasis. Tai augimo priemonė tiek individo, tiek organizacijos lygmeniu.
Veiklos įsivertinimas padeda atsakyti į šiuos klausimus:
Nuo 2005 metų, vadovaujantis Švietimo ir mokslo ministro įsakymu (2005-07-22, Nr. ĮSAK-1557), visose ikimokyklinio ugdymo įstaigose rekomenduojama taikyti veiklos įsivertinimo metodiką. Veiklos įsivertinimą rekomenduojama vykdyti 5 etapais:
Veiklos įsivertinimą įstaigoje koordinuoja direktoriaus įsakymu patvirtinta veiklos įsivertinimo koordinavimo grupė.
Atlikdami platųjį veiklos įsivertinimą įstaigos pedagogai analizuoja visas įstaigos veiklos sritis ir rodiklius, vertina kiekvieną pagalbinį rodiklį keturiais lygiais: 4 – labai gerai; 3 – gerai; 2 – patenkinamai; 1 – nepatenkinamai. Apžvelgus įstaigos situaciją, išsiaiškinus įstaigos privalumus ir probleminius (mažiausiai įvertintus) pagalbinius rodiklius, einama gilyn, pasirenkant vieną ar kelis rodiklius detaliai (giluminei) analizei.
Išsamiam pasirinkto rodiklio(-ių) įvertinimui naudojami mažiausiai trys metodai (pvz., dokumentų analizė, anketavimas, stebėjimas, lyginamoji analizė, diskusijos ir pan.), tyrimuose siekiama sužinoti kuo išsamesnę visos bendruomenės nuomonę apie vertinamus veiklos aspektus.
Veiklos įsivertinimo koordinavimo grupė apibendrina gautus duomenis ir juos pateikia įstaigos pedagogų tarybai, administracijai. Aptarti rezultatai pateikiami bendruomenei įstaigos stende, interneto puslapyje, tarybų posėdžiuose, įtraukiami į metų veiklos programas, strateginius, kvalifikacijos kėlimo ir kitus planus.
2020 metais vasario mėnesį įstaigoje pravestas Platusis veiklos įsivertinimas. Plačiajam veiklos įsivertinimui atlikti buvo pasirinktos Ikimokyklinio ugdymo mokyklos vidaus audito metodikos 2 priedo pateiktos sritys, temos ir veiklos rodikliai.
Plačiajame audite dalyvavo 16 darželio bendruomenės narių: auklėtojos, techninis personalas, darželio tarybos narys. Buvo įvertintos 6 Mokyklos veiklos sritys pagal ikimokyklinio ugdymo mokyklos veiklos rodiklių lentelę. Remiantis plačiojo audito rezultatais, geriausiai įvertinta sritis- mokyklos valdymas- 3,76, ištekliai – 3,75, etosas- 3,69, vaiko ugdymas ir ugdymasis- 3,64, parama ir pagalba vaikui ir šeimai-3,54, vaiko ugdymo(si) pasiekimai-3,18
Silpniausia Mokyklos veikos sritis yra -vaiko ugdymo(si) pasiekimai-3,18.
Mokyklos veiklos rodiklių įvertinimą atspindi lentelės. Analizuojant lenteles galima pamatyti, kaip mokyklos darbuotojai įvertino pagrindinius bei pagalbinius rodiklius.
ŠALČININKŲ LOPŠELIS-DARŽELIS „VARPELIS“
2020 m. PLAČIOJO AUDITO IŠVADOS
Mokyklos vertybės | 3,8 |
Mokyklos įvaizdis | 3,72 |
Mokyklos vidaus ir išorės ryšiai | 3,51 |
Ugdymo turinys | 3,8 |
Ugdymosi turinio ir procesų planavimas | 3,29 |
Ugdymosi proceso kokybė | 3,73 |
Šeimos ir mokyklos bendradarbiavimas ugdymo procese | 3,62 |
Vaiko raidos ir pasiekimų įvertinimas | 2,93 |
Vaiko pasiekimų kokybė | 3,43 |
Vaiko teisių garantavimas ir atstovavimas | 3,93 |
Vaiko poreikių tenkinimas | 3,21 |
Parama ir pagalba šeimai | 3,47 |
Personalo politika | 3,87 |
Materialinė aplinka | 3,62 |
Finansiniai ištekliai | 3,47 |
Vidaus auditas | 3,91 |
Strateginis mokyklos planas, metinė veiklos programa bei jų įgyvendinimas | 3,6 |
Mokyklos vadovų veiklos veiksmingumas | 3,96 |
Valdymo ir savivaldos dermė | 3,58 |
Apžvelgus darželio situaciją, išsiaiškinus teigiamus ypatumus ir problematiškas sritis apsisprendėme, kurią sritį pasirinksime giluminiam auditui. Mokyklos bendruomenei pritarus buvo nutarta pasirinkti rodyklį 3.1.vaiko raidos ir pasiekimų įvertinimas-2,93
Rinkdamiesi sritis giluminiam auditui atsižvelgėme į tai, ar šioje srityje esame pakankamai stiprūs, ar esame pajėgūs pakeisti, pagerinti rezultatus per gana trumpą laiką.